Če prodajate nepremičnino

Kako prodati hišo v poplavi nepremičnin na trgu in predvsem kako zanjo iztržiti kar največ?

Včasih so tudi drobni popravki dovolj.
 

Kako pripraviti nepremičnino za prodajo?

Zelo pomembno je, kako zgleda stanovanje ali hiša, ki ju prodajate. Preveč natrpani prostori, nepospravljene sobe, razmetana kuhinja, neočiščena kopalnica prav gotovo ne pritegnejo kupca. Nasprotno pa lepo urejeni in polepšani prostori in celotna nepremičnina pomenijo bližnjico do hitrejše prodaje, saj si potencialni kupci tako lažje predstavljajo prijetno življenje v taki nepremičnini.

Kako določiti pravo ceno nepremičnine?

Prava cena je ključ do hitre prodaje. Pri določitvi cene vam je v veliko pomoč izkušen nepremičninski posrednik, ki bo opravil primerjalno tržno analizo, raziskal ponudbo in povpraševanje na določenem območju ter vam na podlagi dodatnih kriterijev, ki vplivajo na oblikovanje cene, predlagal ceno za prodajo vaše nepremičnine. Primerno postavljena cena lahko odločilno vpliva na obseg zanimanja in precej skrajša čas prodaje. V primeru neustrezne cene pa se nepremičnina dolgo prodaja in s tem se pri kupcih ustvari vtis težko prodajne nepremičnine.

Kako je z energetsko izkaznico?

Energetska izkaznica stavbe je listina s podatki o energijski učinkovitosti stavbe in s priporočili za povečanje energijske učinkovitosti. Lastnik stavbe ali njenega posameznega dela mora pri njeni prodaji ali oddaji v najem kupcu oziroma najemniku najpozneje pred sklenitvijo pogodbe predložiti veljavno energetsko izkaznico stavbe ali njenega posameznega dela. Veljavnost energetske izkaznice je 10 let, vendar se lahko izkaznico izdela tudi na novo, preden poteče 10 let.Energetsko izkaznico je pri nas uvedel Energetski zakon iz leta 2006 (Zakon o spremembah in dopolnitvah energetskega zakona (EZ-B) (Ur.l. RS št. 118/2006) ter nadalje v letu 2012 novela EZ-E (Ur.l. RS št. 10/2012).

Kaj je potrebno vprašati nepremičninskega posrednika?

Pred podpisom pogodbe o posredovanju je nepremičninskega posrednika dobro vprašati, kakšen je storitveni in marketinški plan pri prodaji vaše nepremičnine. Seznani naj vas s svojimi storitvami, ki so sicer zapisane v splošnih pogojih poslovanja in so sestavni del vsake pogodbe o posredovanju. Na kratko: za vas bo opravil vse korake od ideje, oglaševanja, vodenja ogledov, pogajanja, sklenitve prodajne pogodbe, priprava in oddaja davčnih napovedi, spremljanja dinamike plačil, vse do primopredaje.

In na koncu?

Seveda, iskrene čestitke ob uspešni prodaji vaše nepremičnine.